pátek 11. dubna 2014

Papuchálek = Island.. pro islanďana ne!

Dneska jsem měla opět zajímavý rozhovor s Krisem, islanďanem. Ptala jsem se ho, jestli ještě před odjezdem stihnu vidět papuchálky (opravdu je toužím vidět). Jelikož zimu tito ptáci tráví na moři a vrací se někdy na jaře/v létě (sami islanďani přesně neví; a navíc je 12.4. a po pár krásných téměř jarních dnech přišla chumelenice a jaro je opět v nedohlednu, takže jestli vůbec dorazí jaro nikdo neví). Ale zpět k papuchálkům. Kris se na mě tak zkoumavě podíval a nechápavě se zeptal "proč chceš vidět papuchálky?" "Protože papuchálek je něco, co bys na Islandu měl opravdu vidět. Každý si s Islandem spojí prvně papuchálky. Vlastně jsem se těšila, že jich tady uvidím mraky" odpověděla jsem. Na to mě překvapila jeho reakce. Vůbec nepochopil, co jsem to vlastně řekla. Nebo se tak tvářil (i když on se na podobný věci co se týkají Islandu tváří podobně). A zeptal se "jak si můžou všichni spojovat papuchálky s Islandem? A proč máš tady na stole pohlednici s papuchálky?" V tom jsem se zamyslela.. Jsem tady od začátku srpna a budu tady do konce května. To je dohromady 10 měsíců v roce a je minimální šance, že uvidím papuchálka. Vlastně si taky s Islandem papuchálky nespojuji...


3 komentáře:

islandské okénko

Heslo islanďanů: "þetta reddast!" - to se vyřeší!

Oblíbené